האם זהות שר האוצר משפיעה? הממונה על התקציבים לשעבר מסביר

    אסתי פלד No Comments on האם זהות שר האוצר משפיעה? הממונה על התקציבים לשעבר מסביר

    גל הרשקוביץ, מי שהיה בעבר הממונה על התקציבים באוצר, לאבי מימרן "ב"מהדורה המרכזית": "אי אפשר לתת ולהישאר עם גירעון. זה לא קשור לדרגים המקצועיים, ברגע שמוציאים ואין מאיפה, השווקים הפיננסיים יגיבו לזה" | האזינו

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גל הרשקוביץ, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "בישראל יש תמיד תקופות מאתגרות. הדבר הראשון ששר האוצר יצטרך להתמודד איתו, זה להכין את תקציב המדינה. נקודת הפתיחה של המשק היא טובה יחסית לארה"ב ואירופה, האינפלציה והאבטלה נמוכים יותר. אבל לא לעולם חוסן, המשק הגלובלי ישפיע גם עלינו. צריך להיערך למשברים מהסוג הזה.

    "צריך סדרי עדיפויות נכונים לדברים שיקלו על התקציב. בנוסף, צריך לטפל ביוקר המחיה, להילחם בריכוזיות, ולפתוח את השוק לתחרות" אמר.

    "יש חלוקה ברורה בין הדרג המקצועי לדרג הפוליטי. שר צריך להביא את התכניות שלו, להציב את תפיסת עולמו בפני פקידי משרדו, ולבקש מהם לבדוק את השפעת הדברים על המשק, הם צריכים לעשות את עבודתם, ולהביא לו תוצאות. בסוף הוא זה שמחליט על מה ללכת" הסביר הרשקוביץ.

    "אי אפשר לתת ולהישאר עם גירעון. זה לא קשור לדרגים המקצועיים, ברגע שמוציאים ואין מאיפה, השווקים הפיננסיים יגיבו לזה בעליות ריבית. לא משנה מה הגישה של השר, צריך לדאוג לצעדים סבירים שלא יזיקו לכלכלה".

    האזינו לריאיון המלא:

     



    0 תגובות